Toimitusehdot ja tilausvahvistus
Kuluttajan peruuttamisoikeus etäkaupassa | palautuslomake.pdf
Ennen klo 14 tilatut varastotuotteet lähtevät pääsääntöisesti saman päivän aikana. Tilaustuotteille varaamme yleensä toimitusaikaa 3 – 7 työpäivää. Sähköpostiin lähetetty lasku tai tuotteen mukana tuleva kuitti tai lähete on myös tilausvahvistus.
Tilaukseen tarvittavat tiedot:
Ennakkolasku sähköpostiin
Nouto Luopioisista
Verkkolasku
Osamaksu
Toimitustapa ja rahtihinta määräytyy lähetyksen koon ja painon mukaan. Esimerkiksi alle 2 kg postipaketin hinta on 10 e. Hintatiedot: myynti puh. 03 5356 100 tai myynti@kolari-special.fi.
Jos haluat käyttää omaa rahtisopimusta, ilmoita rahdinkuljettaja ja sopimusnumero. Voit myös noutaa tilauksesi Luopioisista. Sovi asiasta myynnin kanssa, puh. 03 5356 100.
Posti: Tarkista toimitusaikakyselyllä Postin toimitusaika ja palvelun saatavuus vastaanottopaikkaan. Lähetyspaikan postinumero on 36760.
Matkahuolto: Bussipaketti tai jakopakettina vastaanottajan osoitteeseen.
Asiakas tarkastaa tuotteen vastaanottaessaan sen. Jos tuote on vioittunut kuljetuksessa, on vahingosta tehtävä välittömästi reklamaatio tavaran kuljettajalle ja otettava yhteyttä myyjään.
Mikäli tuote on kadonnut tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi tai viimeistään 14 päivän kuluessa myynti@kolari-special.fi.
Jälkivaatimuksena tai postiennakkona lähetettyjä paketteja emme lunasta. Ota yhteyttä myyntiimme aina ennen muita toimenpiteitä.
Kuluttajalla on etäkaupassa 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka kuluessa kaupan voi perua ilman erityistä syytä. Pelkkä tuotteen palauttaminen tai noutamatta jättäminen ei riitä, vaan kuluttajan on erikseen ilmoitettava myyjälle peruutuksesta. Kuluttaja vastaa palauttamiskustannuksista ja tuotteen arvonalennuksesta. Laskutamme lunastamatta jätetyn tuotteen palautuskulut asiakkaalta. Jos laskua ei makseta eräpäivään mennessä, lähetämme korkeintaan kaksi maksumuistutusta (5 e/kpl). Jos lasku on muistutusten jälkeen vielä maksamatta, siirrämme saatavan perintätoimistolle. Viivästyskorko määräytyy korkolain mukaan eli alkaa eräpäivästä.
Peruuttamisaika 14 päivää lasketaan tuotteen vastaanottamisesta. Jos peruutusajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Peruuttamisilmoitus tehdään kirjallisesti palautuslomakkeella, sähköpostilla myynti@kolari-special.fi tai postitse. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mukaan on aina liitettävä lähete, lasku tai kuitti.
Kuluttaja maksaa palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Edullisin toimitustapa on ennakkolasku. Jos kuluttaja on valinnut tilauksen tehdessään muun kuin edullisimman toimitustavan, esimerkiksi jälkivaatimuksen, postiennakon, pikatoimituksen, jakopaketin tai Express-paketin, myyjä ei palauta aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia. Kokonsa tai painonsa takia erityiskuljetusta vaativan tuotteen (vaihdelaatikko, moottori tms.) palauttamiskustannukset ovat esimerkiksi Postin teholava Helsinki-Luopioinen 155 e. Pyydä myynnistä palauttamisohjeet, jolloin palautusrahti on edullisempi.
Myyjä suorittaa palautuksen kuluttajan ilmoittamalle pankkitilille 14 päivän kuluessa, kun tuote on palautettu myyjälle. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että tuote on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Jos tuote on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, kuluttajalla ei ole oikeutta saada takaisin koko maksamaansa summaa.
Käyttöönotetulla tuotteella, sähköosilla (esim. ohjausboxit, ruiskun osat, releet, säätöyksiköt) ja aihioksi tai korjattavaksi myydyillä osilla sekä tilaustuotteilla ei ole peruutusoikeutta.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)
Kuluttaja voi ODR-foorumin ec.europa.eu/odr kautta viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon. Suomalaisen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.
Ota yhteyttä myyntiimme aina ennen muita toimenpiteitä. Jälkivaatimuksena tai postiennakkona lähetettyjä paketteja emme lunasta.
Käytetyt tuotteet on pääsääntöisesti testattu tai purettu koekäytetystä autosta. Varastoitaessa tuotteen kunto tarkastetaan. Jos tuote on kuitenkin viallinen/epäsopiva, ensisijaisesti vaihdamme sen toimivaan/sopivaan. Lähete, lasku tai kuitti ja palautuksen syy täytyy aina liittää reklamoidun osan mukaan, jotta voimme käsitellä asian.
Asiakas tarkastaa tuotteen vastaanottaessaan sen. Huomautusaika on 8 päivää kaupantekopäivästä lähtien. Jos asiakas toimittaa tuotteen ilman Kolari-Specialin sopimusnumeroa tai käyttää muuta rahdinkuljettajaa, asiakas vastaa rahtikuluista. Jos tuotteen sopivuutta ei ole voitu tarkistaa ja asiakas silti haluaa tuotteen tilata, asiakas vastaa rahtikuluista.
Mikäli tuotetta ei ole asianmukaisesti ja riittävän huolellisesti pakattu palautusta varten, asiakas vastaa kuljetusvahingosta. Esim. moottori tai vaihteisto ei saa sisältää öljyä.
HUOM! Vaihto- tai palautusoikeutta ei ole
Osaan tuotteista otetaan vanha osa vaihto-osana, joka on huomioitu tuotteen hinnassa. Vaihto-osan palautusaika on 14 päivää. Mikäli vaihto-osaa ei palauteta määräaikana, osan hinta laskutetaan asiakkaalta. Mikäli vaihto-osan kunto tai apulaitteet eivät ole sovitun mukaisia, laskutamme puutteet asiakkaalta.
Mikäli tuotetta ei ole asianmukaisesti ja riittävän huolellisesti pakattu palautusta varten, asiakas vastaa kuljetusvahingosta. Esim. moottori tai vaihteisto ei saa sisältää öljyä.
Kun vaihto-osa on palautusvalmiina, tilaa nouto myyntimme kautta 03 5356 100 / myynti@kolari-special.fi. Mikäli asiakas käyttää muuta rahdinkuljettajaa, asiakas vastaa rahtikuluista. Ongelmatilanteessa ota ensisijaisesti yhteyttä myyntiimme.
Myönnämme tuotteesta riippuen yhden (1) tai kolmen (3) kuukauden vaihtotakuun kaupantekopäivästä lähtien. Tänä aikana toimitamme viallisen varaosan tilalle vastaavanlaisen osan. Tarvittaessa voimme korjata tai korjauttaa viallisen osan.
Takuuvaihdon edellytyksenä on, että toimenpiteistä on sovittu myyntimme kanssa, varaosa palautetaan meille ja pystymme tunnistamaan varaosan myymäksemme. Takuu edellyttää, että varaosaa ei yritetä korjata tai purkaa ilman lupaamme. Lähete, kuitti tai lasku toimii takuutodistuksena.
Jälkivaatimuksena tai postiennakkona lähetettyjä paketteja emme lunasta. Ota yhteyttä myyntiimme aina ennen muita toimenpiteitä.
HUOM! Takuu ei korvaa
Citroën – Peugeot – Renault – Fiat – Ford – Iveco - Opel – Nissan - MB – Audi – Seat - Skoda - VW
Kolari-Special
Puutikkalantie 40
36760 Luopioinen
Liikkeemme on avoinna
ma-pe klo 8-16.30
(03) 5356 100
myynti@kolari-special.fi
www.kolari-special.fi